Track Day Guide – Κανονισμός Ασφάλειας.

Από τον : Καλαντζόπουλο Κώστα (Μηχανολόγο – Μηχανικό)

Πριν μπούμε σε μια πίστα πρέπει να γνωρίζουμε μερικά πράγματα ώστε να είμαστε ασφαλείς ως προς τον εαυτό μας αλλά και ως προς τους υπόλοιπους χρήστες της πίστας! Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι το track day είναι απλώς μια βόλτα στην πίστα. Τα αποτελέσματα είναι πολλές φορές δυσάρεστα και η κατάληξη απέχει από το αναμενόμενο, που φυσικά είναι η οδηγική απόλαυση.

Η πίστα είναι ένας χώρος που χρειάζεται σεβασμό και πειθαρχία αυτός είναι και ο λόγος που μέσα στα πρώτα πράγματα που  πρέπει να κάνουν οι διοργανωτές είναι να εξηγήσουν τους κανονισμούς ασφάλειας μιας πίστας.

-Η λειτουργία της πίστας ελέγχεται από τον αλυτάρχη ο οποίος βρίσκεται στην έξοδο των Pits (είσοδο στην πίστα) και διατηρεί τον έλεγχο της ομαλής λειτουργίας των sessions.

-Σε κάθε στροφή της πίστας υπάρχουν κριτές, οι οποίοι ελέγχονται από τον αφέτη και αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους σε αυτόν.

-Η πίστα έχει μόνον μία είσοδο και μόνον μία έξοδο. Οι αναβάτες πρέπει απαραίτητα να χρησιμοποιούν τις σηματοδοτημένες εισόδους και εξόδους.

-Η πίστα έχει μία και μόνο φορά κίνησης. Απαγορεύεται η κίνηση με φορά αντίθετη από αυτή της κίνησης στην πίστα.

-Απαγορεύεται η εσκεμμένη ακινητοποίηση οχήματος μέσα στην πίστα.Κατά τη διάρκεια των sessions απαγορεύονται ασκήσεις ακριβείας ή επίδειξης οδηγικών ικανοτήτων (σούζες, endos κ.λπ.).

-Σε περίπτωση ατυχήματος ΠΟΤΕ δεν σταματάμε μέσα στην πίστα. Οδηγούμε σε χαμηλή ταχύτητα τη μοτοσικλέτα μας στον χώρο των pits, όπου αναφέρουμε το συμβάν.

-Δεν κάνουμε νοήματα ή συνεννοήσεις με τους υπόλοιπους αναβάτες μέσα στην πίστα. Δεν σχηματίζουμε ομάδες.

-Πριν μπούμε στην πίστα φροντίζουμε να γνωρίζουμε τη σημασία που έχουν οι σημαίες που έχουν οι κριτές και ο αφέτης, ώστε όταν τις δούμε να ξέρουμε πως πρέπει να αντιδράσουμε.

-Μέσα στην πίστα απαγορεύεται να υπάρχει συνεπιβάτης στη μοτοσικλέτα.

-Πριν την έναρξη των sessions οι αναβάτες πρέπει να έχουν παρακολουθήσει το meeting των οδηγών.

-Φροντίζουμε η μοτοσικλέτα μας να βρίσκεται σε καλή κατάσταση και να περάσουμε τον τεχνικό έλεγχο (οι διοργανωτές πρέπει να φροντίσουν οι μοτοσικλέτες που μπαίνουν στην πίστα να έχουν απαραίτητα περάσει τεχνικό έλεγχο). Από τον τεχνικό έλεγχο περνάει και ο εξοπλισμός του αναβάτη (φόρμα, μπότες, κράνος, γάντια, προστατευτικά).

-Στους πρώτους δύο γύρους κάθε session απαγορεύονται τα προσπεράσματα και καλό είναι, εάν γίνονται, να γίνονται με σύνεση, ώστε τα ελαστικά να έρχονται σε κατάσταση λειτουργίας.

-Την ευθύνη της προσπέρασης έχει πάντα ο αναβάτης που κάνει την προσπέραση. Ο αναβάτης που δέχεται προσπέραση έχει ευθύνη να μην αλλάξει τη γραμμή του και να γνωρίζει ότι κάποιος τον προσπερνά.

-Σε περίπτωση που μας προσεγγίζει ταχύτερος αναβάτης, ποτέ δεν προσπαθούμε να τον διευκολύνουμε αλλάζοντας τη γραμμή οδήγησής μας. Εκείνος έχει την ευθύνη να περάσει και θα το κάνει με μεγαλύτερη ασφάλεια, εάν εμείς διατηρήσουμε την γραμμή μας.

-Σε περίπτωση που μας προσεγγίζει ταχύτερος αναβάτης, οι κριτές οφείλουν να βγάλουν τις μπλε σημαίες. Εάν το κάνουν και ο αναβάτης που κινείται πιο αργά εμποδίζει τον ταχύτερο, τότε απομακρύνεται από το session με μαύρη σημαία.

-Για κανένα λόγο δεν οδηγούμε δύο sessions συνεχόμενα.

-Διατηρούμε πάντα χαμηλή ταχύτητα μέσα στα Pits ( 1η σχέση – 5km/h)

-Για να βγούμε από την πίστα σηκώνουμε το χέρι μας.

-To 20λεπτο οδήγησης περιλαμβάνει και τυχόν διακοπές από πτώσεις. -Οι διοργανωτές έχουμε το δικαίωμα να διακόψουμε ένα session για λόγους ασφάλειας, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση ή ειδοποίηση. ​

Close Menu