Καλαντζόπουλος Κωνσταντίνος  (μηχανολόγος – μηχανικός)

Οι σημαίες. Επειδή μέσα στην πίστα η επικοινωνία με τους κριτές ή τα pits είναι δύσκολη… έχει αναπτυχθεί ένα σύστημα επικοινωνία με σημαίες που θεωρείται δεδομένο ότι καθένας που μπαίνει στην πίστα γνωρίζει. Οι συμβολισμοί αυτοί ισχύουν σε όλες τις πίστες και ανεξάρτητα με το εάν πρόκειται για track day είτε για αγώνα, είτε μιλάμε για μοτοσικλέτες, είτε για αυτοκίνητα, είτε για kart είτε για κάποιο άλλο μηχανοκίνητο σπορ. Κάθε κριτής πρέπει να έχει μαζί του τις εξής σημαίες: πράσινη, κόκκινη, κίτρινη, κίτρινη με κόκκινες ρίγες και μπλε. Η καρό και η μαύρη σημαία βρίσκονται στην κατοχή του αφέτη στην εκκίνηση. Η σημασία των σημαιών:

Πράσινη. Η σημαία αυτή σημαίνει ότι οι αναβάτες μπορούν να ξεκινήσουν το session, ότι η έξοδος του pitlane είναι ανοικτή. Παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δηλώσει ότι ο αγώνας συνεχίζεται μετά από κάποιο πρόβλημα κατά το οποίο είχε βγει κίτρινη σημαία. Σε πολλές πίστες οι κριτές δείχνουν κινούμενες τις πράσινες σημαίες κατά τη διάρκεια του γύρου προθέρμανσης, ή του γύρου επισκόπησης της πίστας.

Μπλε. Πλησιάζει ταχύτερος αναβάτης. Είναι σημαία που αφορά την πληροφόρηση για το ότι πλησιάζει ταχύτερος αναβάτης. Ο πιο αργός αναβάτης δεν αλλάζει τη γραμμή ή το ρυθμό του. Απλώς δεν εμποδίζει τον ταχύτερο να περάσει. Σε πολλές περιπτώσεις ο πιο αργός αναβάτης δείχνει με χέρι ή πόδι στον ταχύτερο την πλευρά ώστε να περάσει.

Κίτρινη σταθερή. Προσοχή έχει συμβεί κάποιο απρόοπτο μέσα στην πίστα (πιθανώς πτώση) και χρειάζεται να έχουμε τεταμένη προσοχή. Όταν η κίτρινη σημαία είναι σταθερή το προσπέρασμα επιτρέπεται.

Κίτρινη κινούμενη. Κίνδυνος! Προσεγγίζουμε την περιοχή στην οποία έχει γίνει κάποιο απρόοπτο συμβάν. Απαγορεύεται το προσπέρασμα, συνεχίζουμε με προσοχή.

Κίτρινη με κόκκινες λωρίδες. Ολισθηρό οδόστρωμα! Είτε άρχισε να βρέχει, είτε λόγω κάποιου συμβάντος έχει μειωθεί η τριβή του οδοστρώματος (πιθανώς από υγρά που χύθηκαν από προπορευόμενο αναβάτη).

Κόκκινη. Διακοπή του session ή του αγώνα. Ελαττώνουμε ταχύτητα και ολοκληρώνουμε το γύρο και μπαίνουμε στα pits.

Μαύρη διπλωμένη. Ο αφέτης δείχνει μαύρη διπλωμένη σημαία στον αναβάτη ως προειδοποίηση για επικίνδυνη οδήγηση. Εάν συνεχίσει του δείχνει κανονική μαύρη σημαία.

Μαύρη. Αποκλεισμός – έξοδος από την πίστα. Ο αφέτης δείχνει μαύρη σημαία σε έναν αναβάτη δηλώνοντας του ότι πρέπει να βγει άμεσα από την πίστα. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε λόγω επικίνδυνης οδήγησης, είτε λόγο κάποιας βλάβης που έχει διαπιστωθεί από τα pits. Ο αναβάτης υποχρεούται να μειώσει ταχύτητα να αφήσει ελεύθερη την αγωνιστική γραμμή και να επιστρέψει στα pits.

Καρό. Τέλος του session. Ο αφέτης δείχνει καρό σημαία για να δηλώσει το τέλος του session. Οι αναβάτες μειώνουν ταχύτητα και επιστρέφουν στα pits. Επειδή στα track days δεν είναι αγώνας και προφανώς δεν έχτε κερδίσει πανηγυρισμοί με σούζες burn outs κ.λπ. μάλλον θα σας κακοχαρακτηρίσουν…

Υπάρχουν και σημαίες που συναντάμε πιο σπάνια και οι οποίες είναι:

Λευκή. Την χρησιμοποιεί ο αλυτάρχης για να δηλώσει ότι ξεκίνησε ο τελευταίος γύρος του αγώνα. Λευκή σημαία δηλώνει επίσης ότι οι αναβάτες μπορούν να αλλάξουν μοτοσικλέτες, σε περίπτωση που έχει διαπιστωθεί αλλαγή συνθηκών (για παράδειγμα βροχή).

Πράσινη/Λευκή. Την χρησιμοποιεί ο αλυτάρχης για να δηλώσει τη μέση του αγώνα. Κατά τη διάρκεια που ένα session βρίσκεται σε εξέλιξη στην έξοδο των pits υπάρχει η σημαία που δείχνει την κατάσταση στην πίστα. Συνήθως «Πράσινη Σημαία» όταν όλα βαίνουν καλώς. Για παράδειγμα όταν όλα βαίνουν καλώς αλλά βρέχει στην έξοδο των pits υπάρχει πράσινη και κίτρινη σημαία με κόκκινες ρίγες που δηλώνει ότι η πίστα είναι ανοικτή αλλά το οδόστρωμα είναι ολισθηρό.

Close Menu